ME AMOR

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

08 August 2011

hari blur~

haha eh tetibe gelak..hari ni aku blur gile babi ah..tah kenape aku pun x tau..
da la bangun tidur tengah hari, teruk sungguh...ape nak jadi la dengan aku nie..anak dara apa la ni..hihi
da bape hari puasa ekkk....8 eh??

ok tadi berbuka dengan:
  • ikan terubuk bakar sumbat sambal kelapa nyam-nyam. eh? 
  • masak lemak kobis ente buat dap-dap. eh? 
  • cucur udang meriah sama kuah kacang yummeh. omak den buek. 
  •  murtabak,kuih2,air dan bla bla bla itu ini tu sume beli.

ok x best eh makanan kitorang? oh well bersederhanalah di bulan puasa ini. ye dak? itu pun banyak lagi kat atas meja makan tu. oh ye, sempat jugak aku membedal rambutan barang 2 3 ulas. kasi rasa supaya x kempunan. hihi

ok kan tadi aku cakap aku bangun tengah hari kan or bak kate mak aku "anak dara apa la nie mangkit rembang", cukup malas aku nak jelaskan. mak aku ada cakap suruh beli togeh(taugeh) dengan daun kucai. kalau x tau sila gugel ok. dan x lupa juga amek baju yang hantar kat kedai jahit tu yang dah seminggu lamanya. eh pelik ayat aku.

biasa la aku kan mamai-mamai lagi. dengan kompiden bangun mandi pakai bedak pakai ubat ketiak(haha) amek duit keluar pegi kedai.

destinasi pertama kedai jahit. done. pastu singgah pasar jap. sekali lagi muka kompiden macam cipan sauk daun sup secekak daun kucai secekak. nah seringgit lapan posen. ok start moto vroom sampai rumah.

"nah mak, baju nam ringgit (sambil campak daun-daun tersebut atas meja makan)"
"la ni apa dia?(sambil tunjuk daun sup)"
"daun sup dengan daun kucai la yang mak suruh beli tadi"
"laaaaaaa aku suruh hang beli toge bukan daun sup"

ahahaha..sory ah mak gua x sengaja salah beli daun..hihi..ok done satu part blur bangang hari ni..


bila da petang sikit tu nak masak ah untuk bebuke kan. so aku masak la kobis masak lemak tadi.
da siap perah santan, potong udang nak buat rampai sikit dan potong bawang. sebelum tu akak aku da nganjing da. pandai masak ke dia tanye. aku dengan bangga jawab aku terrrraaaarrrrr oke.. haha..
zassss aku tenggek periuk atas api tuang minyak masuk bawang dan tumis..serentak dengan itu aku digelakkan oleh dua orang makhluk yaitu omak eh dengan akak eh...

nak tau ape salah gua?

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
derrrr oarang masak lemak mana ade tumis bawang segala derrrrr..
orang campak sume bahan dalam periuk pastu rebus sekali naik camtu je derrrr....
babisssss....dua-dua gelak kan gua bagai tiada hari esok...
gua malu bai......
tapi tapi tapi......
masak lemak kobis gua menjadi jugak...muahahahahahahahaha..
biar ah salah teknik ponnnn...hihihih
ok bai..
penutup supo ponde..haha