ME AMOR

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

03 May 2012

ego

         hari ni nak cakap-cakap kosong lagi..hehe..tajuk hari ni EGO..semua orang ada ego dalam diri dia..bergantung pada orang tu nak letak tahap ego dia macam mana..dari apa yang aku baca, lagi tinggi ego seseorang tu, lagi tinggi tahap keyakinan diri dia dan sebaliknya. tapi kebiasaannya, kita faham ego tu macam satu perkara yang x elok..x bagus dan sebagainya yang buruk-buruk la kan..

         macam aku sendiri, aku letakkan ego aku di tempat yang paling tinggi sekali..dalam masa yang sama pada tahap yang paling rendah sekali..aku boleh jadi dua-dua..jadi manusia yang ego tinggi dan sombong dengan jadi manusia yg rendah ego dan baik hati..aku flexible.. ceewahh..up diri sikit..hehe..

        hakikatnye la kan, ego aku ade kat tengah-tengah..antara nak jadi baik hati ke nak jadi sombong..hehe..mesti aku pilih jadi baik hati kan..tapi tu la, orang x pernah nampak yang aku ni baik hati..kah kah kah..naik lift tekan sendiri yerrr...ok serius, kita x boleh paksa orang kan..cuma kita je faham apa adanya diri kita ni..orang luar boleh judge sesuka hati diorang..kita xde hak nak halang..

       macam tu jugak dalam persahabatan, percintaan, kekeluargaan dan lain2 lagi..pikior ler sendiri..hehe..kalau sorang jadi api sorang lagi jadi la air..jadi ais lagi bagus..sejuk sikit kan..ni kalau dah dua2 berebut nak jadi bende yang same, x daye jugak..api kalau campur api, koho besor la jadinye...macam ego jugak..xkan dua2 nak tinggikan ego kan..sampai bila x selesai kalau macam tu pemikirannya..

       tapi kan, kalau sorang dah cuba untuk rendahkan ego dia tu tapi pada masa yang sama, yang sorang lagi makin up kan ego dia, x jadi jugak kan..eh, macam nak cerita masalah sendiri pulak dah..kah kah kah kah..ok sambung, maka, termeletop la bom yang ada di mulut nie..maka juga terjadi la perang dingin.. x gitu kawan ku di sana? *peace*

        ye, masih anggap kawan. x pernah terlintas di hati ini untuk tidak memaafkan sesape pun kecuali terhadap dua orang lelaki  di zaman silamku.. aku x suka bermusuhan..aku x suka bercakaran..walau aku masih ingat statement " aku xkan maafkan ko sampai bila2..biar kat akhirat sekalipun ko datang merangkak kat aku, aku tetap x akan maafkan"..ye, aku masih ingat..segar sangat dalam ingatan nie..

        aku x akan paksa orang suka aku macam mana aku x suka orang paksa aku.. hak masing2 kan nak memaafkan atau x..terpulang..lagi pulak untuk manusia macam aku..manusia mulut puaka..di sebalik manusia mulut puaka ni, ade satu hati yang sangat fragile.. cuma hati tersebut aku lindungi dengan diri aku yang tersangat happy-go-lucky ini..tersangat sedih kisah hidup aku rupanya..kui kui kui

        tadi cakap pasal ego..pastu merepek ke bende lain dah..hehehe..mulut ade satu, tapi menceceh macam kan ade 9 mulut je..haha..dah x tau nak ending..teruk teruk..

bye.















p/s: perempuan yang kasar, mulut puaka, 24jam hepy ni selalu menangis sendiri..dia x suka orang fikir masalah dia..dia x suka buat orang terbeban dengan masalah dia..dia suka buat kelakar2 bagi orang sekeliling ketawa..dia suka buat macam2 bagi orang senang dengan dia..tapi, orang tetap pandang dia sebagai seorang perempuan yang JAHAT. ye, JAHAT. 

p/s/s: dan perempuan itu adalah AKU. ye, AKU. 









I AM SORRY.
FROM THE BOTTOM OF MY HEART.